mandag den 7. september 2009

Komponerende!

På Søndag holder skolen indvielse. Det er en fejring, hvor vi markerer at det er vores skole nu og hvor vi fejrer netop den samme begivenhed. Og i forbindelse med denne fest, har vi gæster til at komme og medvirke med vores kor (Altså, os alle sammen) og til at spille med os. Jeg snakker om DRuen.

DRuen er et stryger-énsemble af Danmarks mest talentfulde unge, på ca. 7 mand. Det i sig selv er faktisk en ret stor begivenhed, og jeg glæder mig virkelig til at møde dem. Til at snakke med folk med så massivt talent og se hvad de er for nogen.

Men som om det ikke er nok, så har den kære forstander Jens Horn sat to elever herfra, til at komponere en version af Linedanser, vores efterskoles slagsang, til énsemble't. Dertil hørende intro. Og jeg hørte det lige her i dag, og det er saksuseme godt. Det er helt utroligt, hvad to på min alder kan udrette. Nemlig Gustav og Anton. Det er så imponerende.

Så hvis DRuen forventer at få et totalt let og tilbagelænet stykke musik smidt i hænderne, så kan de godt tro om igen. For det er fandme kompliceret arbejde. Jeg har kun en ting at sige: Godt klaret Gustav og Anton. Det bliver fedt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar