søndag den 2. august 2009

Hvad med at lære mig at kende først?

Her forleden, skete der en begivenhed, som jeg kun kan stille spørgsmål til.
Jeg havde spillet koncert med mit band, Crash The Gadget, og en af mine venner havde filmet en af sangene. Faktisk forholdsvis vellykket, i forhold til at det var med en mobil. Men så, da optagelsen dagen efter kommer på Facebook, er der en eller anden dreng jeg ikke kender, som vælger at kommentere følgende "en flok bøsser!". Jeg er en smule chokeret, og vælger at svare igen med en lille joke. Som lød "Haha, siger en popdreng xD". Udelukkende baseret ud fra hans profilbillede, hvor han står og laver trutmund med en dåse Sommersby holdt op ved siden af hovedet. Jeg tænker nemmelig: "Well, hvis han må dømme ud fra udseende, og egen mening, så må jeg vel også." Derudover, var det også fordi jeg håbede han ville holde sin mund. Hvilket nok ikke var det bedste valg, i forhold til den hensigt. Men det der sker, er at en anden person, som jeg heller ikke kender, vælger at skrive "ja vil du slås?". Og der går der så ellers over 150 kommentarer på, over at jeg er en dum, klam, hippie-bøsse der åbenbart bruger make-up (Jeg ved ikke liiige hvor han fik den kommentar fra...).

Men er det virkelig ungdommen, som jeg er del af, i dag? Hvad blev der af at kunne diskutere ting og sager, og holdninger, helt uden at blive uvenner? Og hvad blev der i øvrigt af helt almindelig høflighed? Bevares, jeg skal da i den grad ikke blande mig i hans musiksmag, da det er en indiskutabel ting, men denne her episode kan jeg ikke lade være usagt. Jeg syntes simpelthen bare, at det er gået for vidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar