mandag den 31. august 2009

Aztrid!

Man kunne forvente, at lærerene på "Den Rytmiske Efterskole i Båring" kunne noget med musik af en eller anden art, men det er jo aldrig helt sikkert. Men sådan er det nu engang. Men min pointe ligger nu engang i min dansklærer.
Det viser sig, at hun for et par år siden havde et band, ved navn Aztrid. (Yep, that's right. Aztrid! Hvor uncool er det lige...) De spillede sammen, lavede sit eget musik og hyggede sig. Så, på et tidspunkt tilmeldte de sig en konkurrence, via. Mymusic.dk (I dag Bandbase.dk) og de vandt søreme! Der var tre kategorier, Rock, Hip-Hop eller Electronica, og de vandt i Rock kategorien. Hvilket resulterede i, at de vandt en danmarksturné i en måned, der gik rundt på 10 spillesteder rundt omkring i landet. De udgav endda en Ep, ved navn Vacuum. Men de brød desværre op, da de fleste af medlemmerne begyndte at få børn. Deriblandt Astrid.

Men musikken er stadig på nettet! Det nævner Astrid en dag til middag, og jeg går på nettet, på Bandbase, for at høre det. Og jeg elsker det. De har en lyd jeg har aldrig har hørt før, og skaber en fantastisk stemning. Og Astrids vokal er så smooth og flydende at den bidrager perfekt til lydbilledet.

Gør mig en tjeneste, og hør det! http://www.bandbase.dk/Aztrid/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar