lørdag den 1. august 2009

Chickenfoot er en supergruppe! Og jeg er kejseren af Kina



Sammy Hagar, Michael Antony (Begge tidligere fra Van Halen), Joe Satriani og Chad Smith (Red Hot Chili Peppers) har for ikke længe siden startet et band, ved navn Chickenfoot. De er af hele verden, eller måske bare af dem selv, blevet promoveret som en supergruppe. Men jeg har et spørgsmål. Er en supergruppe ikke en gruppe, som gennem rigtig mange år har spillet sammen og lavet en masse fede albums, og solgt afsindige mængder af cd'er? Og som har været på turne et dusin gange og haft interne kriser. Jeg tænker AC/DC, U2, Pink Floyd, The Beatles osv.

Men ja. Jeg ved godt, at det er hvad begrebet supergruppe betyder. Altså, som et lille "All-star" hold af fede, kendte musikere, der lige laver et par albums, spiller nogle koncerter og så ellers skrider hvert til sit. Jeg syntes bare, at det er et underligt begreb. Supergruppe. Allstar-gruppe havde passet bedre. Det havde selvfølgelig været mindre rocket, men det er lige meget.
Jeg holder mig til mine personlige supergrupper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar